|
Roczny plan pracy
Publicznego Przedszkola w
Przytyku
na rok szkolny 2023/2024
Plan zaopiniowany pozytywnie
Uchwałą Rady Pedagogicznej nr 5/2023 z dnia 29.08.2023r.
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze
sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023 Roczny plan pracy
uwzględnia ponadto:
•
kierunki polityki oświatowej państwa określone
przez MEiN na rok szkolny 2023/2024
•
wnioski sformułowane na posiedzeniu rady
pedagogicznej kończącym rok szkolny 2022/2023
•
diagnozę potrzeb i zainteresowań
•
oczekiwania rodziców względem przedszkola
•
treści zawarte w dopuszczonych do użytku i
przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego
•
treści podstawy programowej oraz statutu
przedszkola.
1.
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
ustalone na rok 2023/2024
2.
Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego
przez dyrektora Publicznego Przedszkola w Przytyku w roku szkolnym 2022/2023
3.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe
4.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie
oświaty
5.
Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
6.
Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w
sprawie wymagań wobec szkół i placówek
7.
Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji
publicznych szkół i publicznych przedszkoli
8.
Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017
r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
9.
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w
sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w
publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
10. Rozporządzenie
MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie w
sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i
młodzieży niepełnosprawnych
11. Rozporządzenie
MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i
niepublicznych szkołach i placówkach
12. Rozporządzenie
MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez
publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki
13. Rozporządzenie MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa
zawodowego
Zawartość planu:
I. Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
w roku szkolnym 2023/2024.
II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień 31.08.2023
III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do
uzyskania spodziewanych efektów.
IV. Spodziewane efekty.
V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w
roku szkolnym 2023/2024.
VI. Zadania wynikające z wniosków z nadzoru sprawowanego
przez dyrektora przedszkola w roku
szkolnym 2022/2023
VII. Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej
państwa na rok szkolny 2023/2024
VIII. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej
przedszkola.
·
Udział dzieci i nauczycieli w konkursach
·
Planowany kalendarz imprez i uroczystości w roku
szkolnym 2023-2024.
·
Współpraca ze środowiskiem lokalnym
·
Przydział zadań dodatkowych - zespoły zadaniowe
nauczycieli.
IX. Pomoc Psychologiczno-pedagogiczna.
I.
PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI
OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZOWANE
W PRZEDSZKOLU W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
Kierunki polityki
oświatowej państwa na rok szkolny
2023/2024 (w zakresie dotyczącym przedszkoli): |
1.
Kontynuacja działań na rzecz szerszego
udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do
dziedzictwa cywilizacyjnego Europy 2.
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez
pomoc w kształtowaniu u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra,
rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci 3.
Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z
uczniem z doświadczeniem migracyjnym 4.
Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci,
uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy
wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych
sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia
rodziny. 5.
Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu
inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania
ich aktywności fizycznej. 6.
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych
uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania
się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie.
Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów
dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji. |
V. OBSZARY DZIAŁALNOŚCI PRZEDSZKOLA – REALIZACJA ZAMIERZEŃ W ROKU
SZKOLNYM 2022/2023
1. Efekty kształcenia i wychowania.
Cel główny: Promowanie zdrowego stylu życia poprzez wyrabianie u dzieci pozytywnego
nastawienia do dbałości o zdrowie. Rozwijanie aktywności
twórczej, ruchowej, kulinarnej dziecka.
Sposób realizacji zadania |
Terminy realizacji i wymagane |
Osoby |
Dzieci realizują działania na rzecz własnego zdrowia: piękno, poprzez: przekaz osobowy nauczyciela,
tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu i przeżywaniu tych wartości - tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu i przeżywaniu
tych wartości - organizowanie pogadanek dla rodziców na temat
„wychowania do wartości” oraz szkodliwości długotrwałego korzystania z
komputera i oglądania telewizji, - umożliwienie dziecku poznawanie różnych postaw
bohaterów literackich i filmowych i zachęcanie do podejmowania prób ich oceny i
uzasadnienia stanowiska, - obchody Dnia Dziecka pod hasłem „Przedszkole
dobrych manier” – festyn rodzinny. 3. Dzieci uczestniczą w działaniach na rzecz
społeczności lokalnej: - nauczyciele umożliwiają dzieciom kontakt z
zawodowymi i ludowymi twórcami na terenie placówki i poza nią, - zorganizowanie spotkań z twórcami, - organizowanie konkursów zewnętrznych i
wewnętrznych z udziałem zaproszonych gości. 4. Nauczyciele i personel przedszkola zapewniają
dzieciom poczucie bezpieczeństwa poprzez: - zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa i
higieny obowiązującymi w przedszkolu, - przestrzeganie regulaminu dotyczącego
zachowania bezpieczeństwa w salach przedszkola (kodeks przedszkolaka), - opracowanie wzorów znaków piktograficznych
dotyczących zdrowia, higieny i bezpieczeństwa, - prowadzenie zajęć uświadamiających dzieciom,
jak należy dbać o zdrowie, higienę i bezpieczeństwo w domu, przedszkolu, środowisku
(scenariusze), - przeprowadzenie próbnej ewakuacji dzieci i
pracowników przedszkola z udziałem straży pożarnej. 5. Uświadamianie dzieci w zakresie istniejących
zagrożeń poprzez pokazywanie skutków scenariusze zajęć nauczycieli7 negatywnych zachowań i bezpośrednią obserwację
oraz organizowanie zajęć poglądowych z zakresu: - unikania zabaw w niebezpiecznych miejscach, - unikania kontaktów z nieznajomymi, - zachowania ostrożności wobec nieznanych roślin
i zwierząt, - zapoznania ze sposobem zachowania podczas
pożaru, - udzielania pierwszej pomocy – postępowania w wypadkach
urazów, omdleń, oparzeń (zapoznanie dzieci z podstawowymi czynnościami
ratowniczymi w warunkach nieobecności osób dorosłych), - zorganizowanie warsztatów dla dzieci z zakresu
udzielania pierwszej pomocy przez specjalistę – szkolenie, - zorganizowanie cyklicznych spotkań z
policjantem (zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa, które dzieci mogą spotkać w domu i na ulicy, np.:
obcy, nieznane zwierzęta), - organizacja wycieczek do WORD (wyrabianie
nawyków przestrzegania przepisów ruchu drogowego, zasad, demonstracja tego, co można
zrobić, aby być bardziej widocznym na drodze), - organizowanie spotkań ze strażakiem, wycieczka
do siedziby straży pożarnej, strażnikiem miejskim - poznanie numerów alarmowych,
pozyskanie wiedzy, co dzieci powinny zrobić w sytuacjach zagrożenia. 6. Kształtowanie nawyków w zakresie dbałości
dzieci o własne bezpieczeństwo: - uwzgędnianie w przacy z dziećmi różnorodnych
form zajęć propagujących zdrowie i bezpieczeństwo, - kształtowanie zasad postępowania warunkujących
bezpieczeństwo dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu drogowego, - wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad
bezpiecznego korzystania z terenu podwórka przedszkolnego, - wyrabianie umiejętności orientowania się i
wybierania takich treści z zabaw z komputerem i Internetem, które dostarczają pozytywnych
wartości i wiedzę. |
Cały rok szkolny
scenariusze zajęć nauczycieli |
nauczyciele grup |
2. Podnoszenie jakości pracy przedszkola poprzez zastosowanie środków
multimedialnych.
Współpraca nauczycieli, dzielenie się doświadczeniami.
Cel główny: Współpraca nauczycieli jako zespołu – nauczyciele wspólnie rozwiązują
problemy, doskonalą metody i formy współpracy oraz pomagają
sobie nawzajem w ewaluacji i doskonaleniu własnej pracy.
Sposób realizacji zadania |
Terminy realizacji i wymagane |
Osoby |
Nauczyciele doskonalą metody i formy współpracy w ramach rozwijania |
Dokumentacja potwierdzająca udział |
nauczyciele |
Wniosek z
nadzoru: Dalsze
doskonalenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia
udzielanego dzieciom w przedszkolu przez nauczycieli specjalistów oraz
nauczycieli grup |
|||
Zadania do realizacji |
Termin |
Osoby
odpowiedzialne |
|
|
1.W sposób ciągły i multidyscyplinarny należy analizować
poziom bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego dzieci, kontrolować
skuteczność wdrażanych procedur i regulaminów dotyczących bezpieczeństwa. |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
2. W trosce o rozwój psychiczny dzieci nauczyciele muszą
stale dbać o ton głosu w jakim zwracają się do dzieci. Ton głosu jest jednym |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
3. Do dzienników zajęć przedszkola należy wpisywać
wyłącznie tematy zajeć, zgodnie z zapisami Rozporzadzenia Ministra Edukacji Narodowej z 25.08.2017 r.
ze zm. w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
4. Należy ujednolicić sposób dokumentowania przez
specjalistów wszystkich zadań wynikających z przepisu prawa. |
Wrzesień 2023 |
Specjaliści |
|
5. W 2023/2024 w każdej grupie zaplanować warsztaty/zajęcia
otwarte dla rodziców |
Wrzesień 2023 |
Wszyscy nauczyciele |
|
6.Zaplanować dni
adaptacyjne dla najmłodszych przedszkolaków z udziałem rodziców |
Sierpień 2023 |
Nauczyciele dzieci nowo przyjętych |
|
7.W indywidualnych teczkach/skoroszytach dla dzieci należy
gromadzić całą dokumentację określoną przepisami prawa |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
8.Analizować prawidłowość zapisów dotyczących oceny
efektywności udzielanej pomocy, w tym zaleceń dotyczących dalszego wsparcia,
monitorować ich realizację. |
Cały rok |
Specjaliści |
|
9.Koordynator ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej/
wychowawcy grup są zobowiązani do udzielania informacji specjalistom i
rodzicom dzieci. 10. Wychowawcy dzieci niepełnosprawnych mają obowiązek
zadbania o pełne uczestnictwo dzieci w życiu przedszkola tj. udział w występach, wycieczkach. 11. Nauczyciele wychowawcy mają systematycznie dokumentować
w dziennikach pomoc psychologiczno-pedagogiczną udzielaną w trakcie bieżącej
pracy z dziećmi. 12.W roku szkolnym 2023/2024 należy zorganizować narady
szkoleniowe zgodnie z potrzebami nauczycieli oraz nowymi kierunkami polityki
oświatowej państwa 13. Zaplanować warsztaty szkoleniowe dotyczące innowacji w
przedszkolu, aby zachęcić nauczycieli, którzy do tej pory nie realizowali
innowacji do stworzenia własnej. |
Cały rok Cały rok Cały rok Cały rok Wrzesień 2023 |
Specjaliści Wychowawcy dzieci niepełnospr. Wszyscy nauczyciele Dyrektor Dyrektor |
|
|
|
|
Kontynuacja
działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej
oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy |
|||
Zadania do
realizacji |
Termin |
Osoby
odpowiedzialne |
|
Europa |
|||
1 |
Realizacja tematyki tygodniowej "Jestem Polakiem i
Europejczykiem". Poznanie cech charakterystycznych dla wybranych krajów
europejskich tj. flaga państwa, położenie na mapie, najważniejsze święta
narodowe, język, zwyczaje, potrawy narodowe itp. Unia Europejska: poznanie
flagi Unii Europejskiej oraz nazw krajów, które należą do UE. |
maj |
Wszyscy nauczyciele |
2 |
Wykorzystanie do pracy z dziećmi zasobów multimedialnych na
temat Europy zamieszczonych na stronie https://europa.eu/learning-corner/learning-materials_pl |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup |
3 |
Wyeksponowanie książek, albumów przedstawiających ciekawe
miejsca, zabytki z różnych stron Europy. Wyjście do biblioteki w celu
wypożyczenia w/w publikacji. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup |
4 |
"Dziecięca literatura europejska”- zapoznanie z
bajkami wybranych państw europejskich. Wykorzystanie przez nauczycieli bajek
opublikowanych na blogu: „Z bajką przez świat” https://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/p/bajka-europejska_30.html
lub publikacji książkowych. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup |
Polska |
|||
1 |
Realizacja tematyki tygodniowej: "Polska moja
ojczyzna" |
Maj |
Nauczyciele grup |
2 |
Uroczysta akademia w ramach
obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości - wspólne śpiewanie
hymnu narodowego. Udział w akcji MEiN:
"Szkoła do hymnu" |
Listopad |
Nauczyciele grup |
3 |
Zapoznanie
dzieci z wybranymi symbolami związanymi z regionami Polski ukrytymi w
podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np. „Wars i Sawa”, „Bazyliszek”, „O warszawskiej syrence”,
„Smok wawelski” |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup |
4 |
„Warszawa
– stolica Polski”: zapoznanie z obecną stolicą Polski i stolicami
historycznymi z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, filmów
edukacyjnych, publikacji książkowych. |
Maj |
Nauczyciele grup |
5 |
Obchody „Dnia flagi” . Utrwalenie polskich symboli
narodowych, kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych. |
Maj |
Nauczyciele grup |
Spodziewane efekty:
•
rozwijanie u
dzieci poczucia tożsamości narodowej •
poznanie życia ludności w krajach Europy, •
kształtowanie poczucia przynależności do
Europy •
budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi
kulturami europejskimi •
zdobycie wiedzy o wybranych krajach Europy |
Wspomaganie wychowawczej
roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków stałych sprawności w
czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci |
|||
Zadania do
realizacji |
Termin |
Osoby
odpowiedzialne |
|
Wspomaganie
wychowawczej roli rodziny |
|||
1 |
Przeprowadzenie zebrania z rodzicami, otwierającego nowy
rok szkolny. Zapoznanie m.in. z programami
wychowania przedszkolnego przyjętymi w przedszkolu oraz podstawą
programową wychowania przedszkolnego. Zakreślenie obszarów współpracy
przedszkola z rodzicami. |
Wrzesień |
Wychowawcy grup |
2 |
Zapoznanie z założeniami rocznego planu pracy przedszkola i
wzajemnymi potrzebami w zakresie współpracy.
|
Wrzesień |
Wychowawcy grup |
3 |
Współdziałanie z rodzicami w zakresie ujednolicania
oddziaływań przedszkola i środowiska rodzinnego w wychowaniu i edukacji
dzieci przedszkolnych poprzez systematyczne informowanie o postępach i
trudnościach dzieci. |
W ciągu roku szkolnego |
Wychowawcy grup |
4 |
Opracowanie gazetek ściennych/cyfrowych dla rodziców
dotyczących wychowania i wiodących kierunków pracy w przedszkolu/ tworzenie
folderów z zakresu psychologii, pedagogiki, porad wspomagających rodziców w
procesie wychowania i edukacji dzieci. |
Wrzesień-czerwiec |
Nauczyciele: ........................... Nauczyciele specjaliści |
5 |
Włączenie rodziców w praktyczną realizację działań
przedszkola: pomoc w organizacji kącików tematycznych, organizację
uroczystości, konsultacje w sprawie wyboru tematyki warsztatów dla rodziców,
umożliwienie rodzicom wyrażenia opinii w sprawach organizacyjnych poprzez
ankiety Google itp. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
6 |
Zapraszanie rodziców na spotkania z przedszkolakami,
organizowanie wycieczek do miejsc pracy rodziców (doradztwo zawodowe) |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
7 |
Organizowanie spotkań dla rodziców ze specjalistami:
psychologiem, logopedą, terapeutą pedagogicznym lub pedagogiem specjalnym. |
W razie potrzeb |
Nauczyciele grup |
8 |
Zachęcanie rodziców do korzystania ze wspomagania
organizowanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną |
W razie potrzeb |
Nauczyciele grup |
9 |
Analiza bieżących problemów
wychowawczych pojawiających się w poszczególnych grupach, przekazywanie
informacji podczas spotkań z rodzicami, na posiedzeniach rady pedagogicznej,
w celu ustalenia działań i profilaktyki. Zasięgnięcie opinii o funkcjonowaniu
dziecka od nauczycieli prowadzących grupę do której uczęszczało wcześniej
(jeśli to miało miejsce). |
Cały rok szkolny |
Wychowawcy grup |
10 |
Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu zgłaszanych przez nich
problemów wychowawczych i edukacyjnych w ramach tzw. „godziny dostępności”. |
W razie potrzeb |
Nauczyciele grup |
11 |
Zorganizowanie zajęć otwartych dla rodziców w każdej grupie |
Wg harmonogramu zajęć otwartych |
Nauczyciele wszystkich grup |
12 |
Wspólne organizowanie nauczycieli wraz z rodzicami
uroczystości i imprez zaplanowanych w "Kalendarzu świąt i
uroczystości". |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Kształtowanie u
wychowanków stałych sprawności w
czynieniu dobra |
|||
1 |
Stworzenie przez nauczyciela wraz z dziećmi kodeksu
przedszkolaka, zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu.
Umieszczenie kodeksu w widocznym miejscu na sali i poinformowanie rodziców o
obowiązującym kodeksie w wybrany przez nauczyciela sposób (informacja na
stronie internetowej/zdjęcie kodeksu/gazetka ścienna). Motywowanie dzieci
do respektowania zasad i kształtowanie umiejętności samokontroli. |
Wrzesień |
Nauczyciele grup |
2 |
Opracowanie i uzgodnienie z rodzicami
systemu motywacyjnego w grupie, wspierającego motywację wewnętrzną dzieci |
Wrzesień |
Nauczyciele grup |
3 |
Stwarzanie przyjaznego klimatu w
grupie, sprzyjającego okazywaniu troskliwości i zainteresowania koleżanką
/kolegą z grupy np. organizacja urodzin dzieci w grupie, utrzymywanie
kontaktu z nieobecnym chorym dzieckiem poprzez komunikator Skype/pisanie
listów, zachęcanie dzieci do wysyłania pocztówek do przedszkola/grupy
przedszkolnej z miejsc odwiedzanych przez przedszkolaki ze swoimi rodzinami
podczas wakacji. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
4 |
Wykorzystanie literatury w poszukiwaniu przez dzieci prawd
moralnych, zrozumieniu świata, kontaktu z pięknem i potrzeby obcowania z nim.
Ukazywanie na ich podstawie wartości przyjaźni/koleżeństwa, poszanowania
pracy, stosunku do kłamstwa. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
5 |
Dostarczanie dzieciom literackich wzorów postępowania ludzi
dobrych, prawdomównych. Zachęcanie dzieci do poszukiwania takich osób w swoim
najbliższym otoczeniu. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
6 |
"Przedszkolni Wolontariusze" - promowanie idei
wolontariatu na terenie przedszkola. Zaangażowanie przedszkola w akcje
charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim np. "Góra grosza”. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
7 |
Spotkanie z Mikołajem – przedstawienie historii życia
biskupa z Mirry jako ponadczasowego wzoru dobroczynności |
grudzień |
Nauczyciele grup |
8 |
Zbiórka nakrętek/makulatury i przekazanie na wybrany cel
dobroczynny. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
9 |
Obchody wybranych świąt z
"Kalendarza świąt nietypowych" nawiązujących do wartości dobra w
życiu człowieka |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
10 |
Informowanie
rodziców na bieżąco np. w formie postów o działaniach przedszkola na rzecz
wspierania rodziny |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Diagnoza potrzeb
rozwojowych dzieci i ich wspieranie |
|||
Potrzeba
bezpieczeństwa |
|||
1 |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola
poprzez przestrzeganie procedur/instrukcji obowiązujących w przedszkolu oraz
odpowiedzialną postawę wszystkich pracowników przedszkola. Zapoznanie nowych pracowników z dokumentami/bieżąca
aktualizacja dokumentów. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele/ pracownicy obsługi wszystkich grup Dyrektor |
2 |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapoznanie
rodziców przedszkolaków z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w
przedszkolu m.in. przyprowadzania i odprowadzania dzieci; zakazie odbierania
dzieci przez opiekunów pod wpływem alkoholu. Zamieszczenie procedur na
stronie internetowej przedszkola. |
Podczas pierwszego spotkania z rodzicami |
Nauczyciele wszystkich grup Dyrektor |
3 |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapewnienie
kanału szybkiej komunikacji na linii: przedszkole – rodzice/opiekunowie
prawni przedszkolaków .Uwrażliwienie rodziców na konieczność niezwłocznej
aktualizacji numeru kontaktowego w przypadku jego zmiany. |
Podczas pierwszego spotkania z rodzicami |
Nauczyciele wszystkich grup |
4 |
Rozpoznanie sytuacji domowej wychowanków oraz diagnozowanie jej
pod kątem potencjalnych zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego
dziecka |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
5 |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola
poprzez organizację wycieczki po budynku przedszkola – zapoznanie z układem
pomieszczeń, zasadami korzystania z szatni przedszkolnej, łazienki.
Przypomnienie dzieciom o zakazie samowolnego wyjścia z sali przedszkolnej. |
wrzesień |
Nauczyciele wszystkich grup |
6 |
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom na placu przedszkolnym
– zapoznanie ze sposobem korzystania z urządzeń. Niezwłoczne zgłaszanie przez
nauczycieli i pracowników obsługi usterek/konieczności napraw sprzętu |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
7 |
Nabywanie
przez dzieci umiejętności właściwych zachowań w sytuacji zagrożenia –
zapoznanie z zasadami bezpiecznej ewakuacji. Przeprowadzenie próbnej
ewakuacji z udziałem straży pożarnej |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
8 |
Zapoznanie
dzieci z numerami alarmowymi i sposobami wzywania pomocy w przypadku choroby,
pożaru, wypadku |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
9 |
Zapoznanie
dzieci z zasadami bezpiecznego spaceru z wykorzystaniem węża spacerowego i
kamizelek odblaskowych. Utrwalenie
zasady nie oddalania się bez wiedzy nauczycieli |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
10 |
Uwrażliwienie
dzieci na zagrożenia, które mogą im towarzyszyć w drodze do przedszkolu i
domu. Spacer po okolicy. Wycieczka do miasteczka ruchu drogowego, na
pobliskie skrzyżowanie, obserwacja przejścia dla pieszych |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
11 |
Przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo w
kontaktach z nieznajomymi. Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w sytuacjach
trudnych i niebezpiecznych. Kształtowanie nawyku przezwyciężania w sobie
chęci skorzystania z oferowanych przez nieznajomych korzyści. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
12 |
Dbałość o przestrzeganie praw dzieci w przedszkolu, w tym prawo
do bezpiecznej nauki i zabawy. Organizacja: "Dnia praw dziecka" w
przedszkolu |
czerwiec |
Nauczyciele wszystkich grup |
13 |
Bezpieczne ferie zimowe/bezpieczne wakacje: poznawanie wybranych
zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata – zachowanie dzieci podczas
burzy |
Styczeń/luty |
Nauczyciele wszystkich grup |
Potrzeba
poznawcza |
|||
1 |
Realizacja zadań przedszkola wskazanych w podstawie
programowej wychowania przedszkolnego.
Wskazanie
reprezentatywnych sposobów wykonania zadań przedszkolu przez nauczycieli w sprawozdaniu
z pracy dydaktyczno - wychowawczej |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
2 |
Codzienne uwzględnianie w
pracy warunków i sposobów realizacji wskazanych w podstawie programowej
dotyczących m.in. aranżacji sali, codziennego organizowania zajęć na świeżym
powietrzu, organizacji zabaw, nauki i wypoczynku w przedszkolu opartych na
rytmie dnia. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
3 |
Diagnozowanie i analizowanie osiągnięć dzieci w poznawczej
sferze rozwoju. Analizowanie nabytych umiejętności dziecka, samodzielności
oraz podejmowanej aktywności na rzecz własnego rozwoju. Formułowanie wniosków
z diagnozy i wdrażanie wniosków
poprzez modyfikowanie indywidualnych i grupowych planów pracy z dzieckiem w
grupie. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
4 |
Przygotowanie w salach kącików zainteresowań m.in.:
przyrodniczego, plastycznego, muzycznego,
innych i zaangażowanie w ich
organizację rodziców dzieci. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
5 |
Inspirowanie dzieci do zabaw tematycznych odpowiednio do
sytuacji okolicznościowych lub realizowanych tematów kompleksowych |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Potrzeba kontaktu
emocjonalnego i społecznego / potrzeba przynależności |
|||
1 |
Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu. |
Sierpień/wrzesień |
Nauczyciele grup |
2 |
Obchody „Dnia Przedszkolaka” – podkreślanie wartości przedszkola
w rozwoju i edukacji dzieci, czerpanie radości przez dzieci z bycia
przedszkolakiem. |
Wrzesień |
Nauczyciele wszystkich grup |
3 |
Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki
zabawom integracyjnym |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
4 |
Ograniczenie zachowań agresywnych w przedszkolu – zajęcia
przeprowadzone przez pedagoga specjalnego/psychologa |
Wg planu pracy specjalistów |
psycholog/pedagog specjalny |
5 |
Rozwijanie wiedzy rodziców na temat przyczyn i sposobów
niwelowania zachowań agresywnych wśród dzieci poprzez spotkania informacyjne
i rozmowy indywidualne z pedagogiem specjalnym/psychologiem. |
Wg planu pracy specjalistów |
psycholog/pedagog specjalny |
Potrzeba
akceptacji i uznania, kształtowania poczucia własnej wartości |
|||
1 |
Rozwijanie postawy asertywności wśród dzieci oraz
umiejętności szukania pomocy w sytuacjach trudnych |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup Psycholog |
2 |
Nauczanie rówieśnicze – umożliwienie dzieciom przeprowadzenia
zajęć lub zabaw, podczas których mają możliwość zaprezentowania swoich
zainteresowań, pasji, wiedzy z wybranej przez nie dziedziny |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
3 |
Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie
zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii,
muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej, zorganizowanie
„Kącika relaksacji/wyciszenia” w salach. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup |
4 |
Pełnienie przez dzieci dyżurów – ustalenie wspólnie z dziećmi
zasad wyboru dyżurnych oraz sposobu realizacji zadań dyżurnego |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup |
5 |
Czytanie dzieciom książek o przyjaźni i budowaniu relacji społecznych
np. „Edzio i przyjaciele”Astrid Desbordes,
„Przestańcie się kłócić” Pellissier Caroline , Aladjidi Virginie,
„Mogę grać z wami?” Willems Mo, „Oskar i rzeczy” Kivirahk Andrus , „Jesteś
moim przyjacielem”/”Przyjaciele na zawsze” Engler Michael |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup Nauczyciele specjaliści |
Spodziewane efekty: • budowanie
właściwych relacji na płaszczyźnie przedszkole – dom • kształtowanie
pozytywnych postaw w stosunku do przedszkola • ujednolicenie
oddziaływań wychowawczych • poznanie
warunków domowych i sytuacji rodzinnej dziecka • podniesienie
świadomości edukacyjnej rodziców • zwiększenie
kompetencji wychowawczych rodziców • inicjowanie
działalności społecznej na rzecz przedszkola • lepsze
poznanie dziecka i jego możliwości rozwojowych i edukacyjnych • rozwijanie
umiejętności dbania i troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo w czasie
pobytu w domu, w przedszkolu, na placu zabaw. • nabycie
umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i
bezpieczeństwu/wyposażenie dzieci w wiedzę i umiejętności pozwalające na
rozpoznawanie niebezpieczeństw i przewidywanie ich skutków . • wyrobienie
postawy zaufania wobec pracowników policji, straży pożarnej, znajomość
numerów telefonów alarmowych; • rozwijanie
umiejętności doceniania wzajemnej pomocy, pozytywnego patrzenia na siebie, • rozwijanie
umiejętności samodzielnego formułowanie sądów i wypowiadanie się na forum
grupy • nabywanie
poczucia pewności siebie |
Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci,
uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy
wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych
sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia
rodziny |
|||
Zadania do
realizacji |
Termin |
Osoby
odpowiedzialne |
|
1 |
Przeprowadzenie obserwacji/diagnozy wstępnej w oparciu o
arkusze będące składową programu wychowania przedszkolnego |
wrzesień-październik |
Nauczyciele grup |
2 |
Badanie rozwoju mowy przez logopedę. Badania psychologiczne/badania prowadzone przez pedagoga
specjalnego/terapeutę pedagogicznego/psychologa w ramach „diagnozy
pogłębionej” |
Cały rok szkolny |
Psycholog Terapeuta pedagogiczny Pedagog specjalny |
3 |
Formułowanie wniosków z obserwacji/diagnozy wstępnej oraz
końcowej – określenie mocnych i słabych stron grupy |
Październik/ kwiecień |
Nauczyciele grup we współpracy ze specjalistami |
4 |
Współpraca nauczycieli ze specjalistami zatrudnionymi w
przedszkolu – ustalenie zasad i harmonogramu współpracy |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup we współpracy ze specjalistami |
5 |
Informowanie rodziców o postępach/ewentualnych problemach
rozwojowych wychowanków. Organizacja konsultacji dla rodziców w formie porad
indywidualnych/warsztatów/konsultacji |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
6 |
Zaspakajanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych podczas bieżącej
pracy z dziećmi |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup Nauczyciele specjaliści |
7 |
Prace powołanych zespołów do spraw pomocy
psychologiczno-pedagogicznej: - planowanie pracy, - prowadzenie i dokumentowanie zajęć rewalidacyjnych, - organizowanie spotkań z rodzicami i specjalistami, - podsumowanie wyników pracy. |
Wg harmonogramu zespołu |
Zespołu ds. ppp |
8 |
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we
wszystkich formach wskazanych w rozporządzeniu ws. ppp tj: •
bieżąca praca z dzieckiem •
zajęcia rozwijające uzdolnienia •
zajęcia specjalistyczne:
korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje
emocjonalno-społeczne oraz inne zajęć o charakterze terapeutycznym; •
zindywidualizowana ścieżka realizacji
obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego (w razie potrzeby) •
porady i konsultacje |
Cały rok szkolny |
Dyrektor Nauczyciele grup Nauczyciele specjaliści |
9 |
Doskonalenie wewnętrznych procedur i narzędzi do
organizowania, udzielania i dokumentowania udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
i kształcenia specjalnego. |
Cały rok szkolny |
Dyrektor Nauczyciele grup Nauczyciele specjaliści |
10 |
Diagnoza dojrzałości szkolnej – opracowanie i przekazanie
pisemnej informacji o gotowości do podjęcia nauki w szkole (Nowy druk
informacji MEiN I/82)
|
Do 30.04.2024 |
Nauczyciele zerówek |
Współpraca z
podmiotami działającymi na rzecz wsparcia rodziny |
|||
1 |
Nawiązanie współpracy z Poradnią
Psychologiczno-Pedagogiczną w Radomiu w procesie diagnostycznym i
postdiagnostycznym, w szczególności w zakresie oceny funkcjonowania dzieci,
barier i ograniczeń w środowisku utrudniających ich funkcjonowanie i
uczestnictwo w życiu przedszkola oraz efektów działań podejmowanych w celu
poprawy funkcjonowania dziecka oraz planowania dalszych działań.
Opracowywanie informacji na temat dzieci przez nauczycieli na potrzeby
opracowywanych przez poradnię opinii/orzeczeń |
W ciągu roku szkolnego |
Dyrektor |
2 |
Współpraca z instytucjami szkoleniowymi/metodykami –
przeprowadzenie warsztatów dla nauczycieli podnoszących ich kompetencje w
zakresie współpracy z rodzicami/zasad udzielania wsparcia rodzinie/reagowania
w sytuacjach trudnych i kryzysowych oraz przeprowadzanie warsztatów dla
rodziców |
W ciągu roku szkolnego |
Dyrektor |
3 |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przytyku - współpraca z
asystentami rodziny, pomoc uprawnionym rodzicom w uzyskaniu dofinansowania
dożywiania w przedszkolu i innych form
pomocy |
W razie potrzeb |
Dyrektor Nauczyciele grup |
4 |
Praca
nauczycieli/nauczycieli specjalistów w zespole ds. „Niebieskie Karta |
W razie potrzeb |
Wyznaczeni nauczyciele/specjaliści |
5 |
Sąd
– wnioskowanie o wgląd w sytuację rodziny w przypadku podejrzenia, że dobro dziecka jest zagrożone lub już
naruszone |
W razie potrzeb |
Dyrektor Pedagog specjalny |
Spodziewane efekty: •
uzyskanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
przez dzieci i rodziców •
optymalizacja działań podejmowanych w
przedszkolu w zakresie wsparcia rodziny •
rozszerzenie zakresu i form współpracy z
instytucjami zewnętrznymi •
podniesienie jakości wsparcia udzielanego
rodzinom przedszkolaków |
Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu
inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania dzieci do rozwijania ich
aktywności fizycznej. |
|||
|
|
|
|
1 |
Codzienna aktywność ruchowa przedszkolaków w formie ćwiczeń
i zabaw ruchowych, w tym codzienna (w miarę możliwości) organizacja zajęć na
świeżym powietrzu w każdej grupie wiekowej. |
W ciągu roku szkolnego |
Wszyscy nauczyciele |
2 |
Wykorzystywanie przez nauczycieli różnorodnych metod
pobudzających dzieci do aktywności fizycznej tj. opowieść ruchowa, gimnastyka
twórcza R. Labana, K. Orfa, gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów oraz ruchu
rozwijającego W. Sherborne |
W ciągu roku szkolnego |
Wszyscy nauczyciele |
3 |
Organizowanie
zabaw rytmicznych przy muzyce i piosenkach/zabaw tanecznych/zumba/aerobik |
W ciągu roku szkolnego |
Wszyscy nauczyciele |
Spodziewane efekty: chętnie uczestniczy
w zabawach ruchowych oraz w ćwiczeniach gimnastycznych; •
zachęcenie dzieci do udziału w spacerach,
wycieczkach •
poznanie przez dzieci różnorodnych form
aktywnego wypoczynku •
poznanie przez dzieci zasad rywalizacji
sportowej •
nabycie przez dzieci umiejętności współpracy w
zespole podczas aktywności ruchowej •
doskonalenie umiejętność pokonywania przez
dzieci własnych słabości •
ukształtowanie umiejętność rozładowywania
napięć i emocji poprzez aktywność fizyczną |
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych
uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania
się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie.
Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów
dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji. |
|||
Zadania do
realizacji |
Termin |
Osoby
odpowiedzialne |
|
1 |
Diagnoza
potrzeb szkoleniowych nauczycieli w zakresie rozwijanie umiejętności
metodycznych w zakresie prawidłowego i
skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w
procesach edukacyjnych |
wrzesień |
Lider WDN |
2 |
Udział w ogólnopolskim projekcie p. Anny Świć: „Uczymy
Dzieci Programować” |
Wg harmonogramu programu |
Smerfy, Biedronki |
3 |
Bezpieczne korzystanie z internetu„Dzień
bezpiecznego internetu” – inicjatywa mająca na celu informowanie o
zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa
informatycznego. |
luty |
Wszyscy nauczyciele |
4 |
Planowanie
zajęć z zakresu podstaw kodowania z wykorzystaniem maty do kodowania, gier
edukacyjnych z użyciem gry „Scottie Go”, |
………………. |
……………... |
5 |
Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w
przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z
rodzicami: •
nauczanie w formie konsultacji wspomaganej
komputerem, •
korespondencyjnej wymiany materiałów
szkoleniowych i prac kontrolowanych oraz konsultowania się dziecka z
nauczycielem różnymi sposobami (telefon, poczta elektroniczna, Skype), •
wymiana informacji miedzy nauczycielem, a
rodzicem z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, przesyłanie
zadań/ propozycji jako posty, •
tworzenie poczty grupowej. |
W razie potrzeb |
Dyrektor ………………. |
6 |
Zapewnienie bezpieczeństwa danych
osobowych dzieci poprzez przestrzeganie zapisów "Polityki bezpieczeństwa
danych osobowych" m.in. przechowywanie danych w bezpiecznym miejscu,
przetwarzania danych w zakresie nadanym upoważnieniom |
Cały rok szkolny |
Dyrektor Nauczyciele |
Spodziewane efekty: • wzrost
świadomości dzieci o negatywnych konsekwencjach związanych z nadmiernego
korzystaniem z internetu/gier komputerowych • zapewnienie
bezpiecznego przetwarzania danych osobowych w przedszkolu • optymalizacja
wypracowanego w przedszkolu systemu nauczania na odległość |
Udział w konkursach organizowanych przez instytucje
zewnętrzne: plastycznych, muzycznych, recytatorskich, przyrodniczych i
ekologicznych.
Korzystanie z bazy konkursów na stronach:
https://blizejprzedszkola.pl/konkursy
Organizacja konkursu przez przedszkole
Lp. |
Nazwa imprezy/uroczystości |
Termin realizacji |
Uwagi |
1. |
Dzień Kropki |
Wrzesień |
Wszyscy Nauczyciele |
2. |
Dzień Chłopaka |
Wrzesień |
Wszyscy nauczyciele |
3. |
Sprzątanie Świata |
Wrzesień |
Kinga Janowska, Ewelina Markowska-Ślufarnik,
Wioleta Tarnowska, Paula Rawicka |
4. |
Dzień Przedszkolaka |
Wrzesień |
Wszyscy nauczyciele |
5. |
Pasowanie na
Przedszkolaka |
Październik |
Emilia Brociek, Agnieszka Orlik |
6. |
Dzień Niepodległości |
Listopad |
Kinga Janowska |
7. |
Olimpiada matematyczna |
Listopad |
Anna Kowalczyk, Emilia Brociek |
8. |
Spotkanie z Mikołajem |
Grudzień |
Paula Rawicka |
9. |
Jasełka |
Grudzień |
Wioleta Tarnowska, Ewelina Markowska- Ślufarnik, |
10. |
Dzień Babci i Dzień
Dziadka |
Styczeń |
Wszyscy nauczyciele |
11. |
Bal Karnawałowy |
Luty |
Wszyscy nauczyciele |
12 |
Spotkanie z bajką |
Luty |
Anna Kowalczyk, Wioleta Tarnowska, Emilia Brociek |
13. |
Dzień Kobiet |
Marzec |
Wszyscy nauczyciele |
14. |
Festiwal Piosenki
Wiosennej – Powitanie wiosny |
Marzec |
Anna Kowalczyk, Emilia Brociek, Ewelina Wziątek |
15. |
Wielkanoc |
Kwiecień |
Agnieszka Orlik |
16. |
Konkurs Recytatorski |
Kwiecień |
Ewelina Wziątek |
17. |
Dzień Rodziny |
Maj |
Wszyscy nauczyciele |
18. |
Konkurs Logopedyczny
„Mówię ładnie i poprawnie” |
Maj |
Ewelina
Markowska-Ślufarnik, Wioleta Tarnowska |
19 |
Dzień Dziecka |
Czerwiec |
Wszyscy nauczyciele |
20. |
Wycieczka całodniowa
autokarowa |
Czerwiec |
Wszyscy nauczyciele |
21. |
Zakończenie Roku
Szkolnego |
Czerwiec |
Kinga Janowska, Ewelina Markowska-Ślufarnik,
Lidia Prasek |
L.p |
Instytucje |
Osoba
odpowiedzialna |
Termin |
1. |
Cykl spotkań z ciekawymi ludźmi – rodzicami przedszkolaków
(doradztwo zawodowe) |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok szkolny |
2. |
Publiczna Szkoła Podstawowa w Przytyku |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok szkolny |
3. |
Centrum Kultury i Biblioteka w Przytyku |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok szkolny |
4. |
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok szkolny |
5. |
Lokalne media – promocja przedszkola |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok szkolny |
Lp. |
Zadanie dodatkowe |
Nazwisko i imię nauczyciela |
1. |
Prowadzenie kroniki przedszkolnej |
Ewelina
Markowska-Ślufarnik , Wioleta
Tarnowska |
2. |
Aktualizacja strony internetowej
przedszkola, prowadzenie konta przedszkola na FB |
Paula
Rawicka |
3. |
Dekoracja holu/szatni |
Wszyscy
nauczyciele |
4. |
Kącik dla rodziców/ parawany
tematyczne |
Anna
Kowalczyk, Emilia Brociek |
5. |
Tablica „Kalendarium” |
Ewelina
Markowska-Ślufarnik |
6. |
Tablica okolicznościowa „Nasze
Przedszkole” |
Kinga
Janowska, Lidia Prasek |
Lp. |
Nazwa zespołu |
Skład zespołu |
Koordynator zespołu/lider |
Terminy realizacji |
1. |
Zespół do spraw statutu,
modyfikacji regulaminów i procedur |
Emilia
Brociek, Anna
Kowalczyk Ewelina
Wziątek |
Ewelina
Wziątek |
Cały rok
szkolny |
2. |
Zespół diagnostyczny |
Kinga
Janowska Ewelina
Markowska-Ślufarnik |
Ewelina
Markowska-Ślufarnik |
Cały rok
szkolny |
3. |
Zespół do spraw pomocy
psychologiczno-pedagogicznej |
Lidia Prasek Ewelina
Markowska-Ślufarnik Anna
Kowalczyk |
Anna
Kowalczyk |
|
|
|
|
|
Cały rok szkolny |
4. |
WDN |
Kinga Janowska Agnieszka
Orlik |
Agnieszka
Orlik |
Cały rok
szkolny |
|
|
Paula Tacik Wioleta Tarnowska Ewelina Wziątek |
Paula Tacik |
Cały rok
szkolny |
5. |
Zespół ds. promocji przedszkola |
|
|
|
IX. POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
Organizacja pomocy psychologiczno |
- omówienie założeń pomocy psychologiczno- |
Cały rok szkolny |